User Control Panel
Quick links
Note
گزارش مبسوط دوره دوم کنفرانس بین المللی فناوری های نوین در سیستم های هوشمند و فازی
گزارش مبسوط دوره دوم کنفرانس بین المللی فناوری های نوین در سیستم های هوشمند و فازی

گزارش مبسوط دوره دوم کنفرانس بین المللی فناوری های نوین در سیستم های هوشمند و فازی


دومین کنفرانس بین المللی فناوری های نوین در سیستم های هوشمند و فازی با حضور چهره های سرشناس بین المللی از کشورهای مختلف توسط موسسه مهدپژوهش و دانشگاه باهارات هند با حمایت انجمن سیستم های فازی بین الملل و ایران برگزار گردید.


به لطف پروردگار متعال، دومین کنفرانس بین المللی فناوری های نوین در سیستم های هوشمند و فازی  در دو روز مورخه ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۹ به دلیل شرایط کرونا به صورت مجازی با حضور اساتید، فرهیختگان متخصصین و دانشجویان داخلی و خارج از کشور به زبان انگلیسی برگزار شد.

روز اول کنفرانس پس از ادای احترام به پدر منطق فازی دکتر لطفی عسکرزاده، با سخنرانی و خوش آمدگویی دکتر مصطفی علی بیگی دبیرکنفرانس و رییس موسسه مهدپژوهش به طور رسمی آغاز گردید.

دبیر کنفرانس با بیان اهداف اصلی این رویداد بیان کرد: اتاق فکر دبیرخانه دائمی کنفرانس ۳ سال قبل با مجموعه ای از متخصصین نخبه و خوش فکر با تلاش شبانه روزی راه اندازی شده است. موفقیت در این امر جز همراهی و یاری همکاران علمی و معنوی تحقق ناپذیر بود.

مصطفی علی بیگی با تشریح اهداف برگزاری این رویداد علمی، گفت: علاوه بر ارتقای سطح دانش آگاهی شرکت‌کنندگان و تبادل نظر در فناوری‌های نوین سیستم های هوشمند و فازی، یکی از مهترین دستاوردهای این کنفرانس، ایجاد بستر مناسب برای همکاری‌های بین‌المللی میان دانشگاه‌ها و مراکز علمی، از کشورهای مختلف می باشد. دبیر کنفرانس افزود: از آنجا که کنفرانس های علمی بستر مناسبی را برای نشر و ارائه دستاوردهای علمی فراهم ‌می سازد و امکان نقد و بررسی این یافته ها را در جامعه علمی به دست می دهد، برای تحقق به چنین اهدافی در حوزه یافته های نوین در سیستم های هوشمند و فازی بر آن شدیم نسبت به برگزاری سلسله کنفرانس های فناوری های نوین در سیستم های هوشمند و فازی در جهت تحقق اهداف در دبیرخانه دائمی کنفرانس اقدام نماییم. 

سپس از زحمات و حمایت های کمیته های برگزاری و علمی به ویژه دکتر پراوین کومار دبیرکل کنفرانس تشکر و قدردانی نمود. همچنین از زحمات بی شائبه دکتر سعید عباس‌بندی دبیرعلمی کنفرانس و دانشمند یک درصد جهان در حوزه ریاضیات سپاسگزاری ویژه گردید. در آخر از کمک های دکتر محمدعلی فریبرزی دبیر نشست های ویژه، دکتر طییه حجاری دبیر برنامه ریزی‌ کنفرانس و مهندس الهه عبدوس دبیراجرایی قدردانی شد.

در ادامه دکتر پراوین کومار دبیرکل کنفرانس و رییس دانشکده ضمن خیرمقدم به مدعوین، در مورد ضروریت و اهمیت برگزاری این کنفرانس، سخنرانی داشتند و همچنین از کمیته ها و اشخاص تاثیرگذار در این رویداد علمی تشکر کردند.


در بخش اول این کنفرانس، دکتر سعید عباس‌بندی (استاد دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)) ضمن تشکر از برگزاری این کنفرانس و توصیه های گرانقدرشان، به سخنرانی با عنوان درون یابی فازی پرداختند.

سپس اساتید برجسته بین المللی از جمله: دکتر نگاراجان (استاد موسسه علوم و فناوری هندوستان)، دکتر محمدعلی فریبرزی (دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی)، دکتر طیبه حجاری (استاد کالج هوستن آمریکا)، دکتر رامش بابو (موسسه علوم و تکنولوژی هندوستان) به سخنرانی های کلیدی در مورد مباحث روز سیستم های هوشمند و فازی پرداختند.

بخش دوم کنفرانس، دکتر بشیرو ارمو (برنده جایزه یونسکو)، دکتر روح اله عباسی شورشجانی (استادیار دانشگاه حضرت معصومه)، دکتر آنو سایال (استادیار دانشگاه اوتارنچال)، دکتر سوجاتا (دانشیار کالج مهندسی SSN) و دکتر اعتضادی (دانشگاه آزاد اصفهان) به سخنرانی های کاربردی در این حوزه پرداختند. در پایان روز اول کنفرانس سه مقاله در حوزه دانشگاهی ارایه گردید.

 

روز دوم کنفرانس، دکتر مصطفی علی بیگی ضمن خیر مقدم، مجدد اشاره داشتند: باتوجه به پیشگیری شیوع ویروس کرونا ناچار به برگزاری کنفرانس به صورت آنلاین شدیم.

در ادامه، دکتر پراوین کومار (استاد و رییس دانشکده تجارت و مدیریت دانشگاه باهارات)، دکتر کاوی کومار (استاد دانشگاه تون حسین اون مالزی)، دکتر بهادر کاتوال (استاد دانشگاه تریبهوان نپال)، دکتر دوی (استاد دانشگاه هلپ مالزی)، دکتر اوپالا (کالج پوترا اینتلک مالزی)، دکتر پاندی (استاد موسسه های گروه امراپالی) و دکتر عرفان علی (دانشیار دانشگاه الیگراه) به سخنرانی های کلیدی در حوزه مدیریت و تکنولوژی های نوین در سیستم های هوشمند و فازی پرداختند. سپس ۳ مقاله در حوزه دانشگاهی ارایه گردید.


در پایان دکتر مصطفی علی بیگی ضمن تشکر و قدردانی مجدد از تمامی همکاران، حامیان، سخنرانان و شرکت کنندگان به خصوص مشارکت های ارزشمند انجمن سیستم فازی ایران و دکتر پراوین کومار، دکتر سعید عباس‌بندی، دکتر محمدعلی فریبرزی، دکتر طیبه حجاری، مهندس الهه عبدوس و دکتر آذری افزودند:

در این کنفرانس مقالات از ۳ مرحله داوری ساختاری و علمی توسط شورای علمی کنفرانس گذشتند، سپس مقالات مرتبط با محورهای کنفرانس جهت چاپ در مجموعه مقالات انتخاب شدند که از آن میان مقالات منتخب برای چاپ در ژورنال های بین المللی ارسال می گردد.

امید آنکه دستاوردهای این کنفرانس مورد استفاده جامعه علمی قرارگیرد.

www.icntls.com


2022-08-14 (1 year before )